در قبایل عرب همواره جنگ بود
اما مکه زمین حرام بود و ماه های رجب و ذی القعده ، ذی الحجه و محرّم
زمانِ حرام.
یعنی که در آن جنگ حرام است.
دو قبیله که با هم می جنگیدند، تا وارد ماه حرام می شدند جنگ را موقتا تعطیل میکردند
اما برای آنکه اعلام کنند که در حال جنگ اند و این آرامش از سازش نیست
ماه حرام رسیده است و چون بگذرد ، جنگ ادامه خواهد یافت.
سنت بود که بر قبه ی خیمه ی فرمانده قبیله پرچم سرخی بر می افراشتند تا
دوستان، دشمنان و مردم بدانند که : جنگ پایان
استاد فاطمی نیا:
عده ای میگویند علت اینکه دیگر اولیاء و بزرگانی همچون آیت الله قاضی و بهجت نداریم ، این است که لقمه ها خراب و حرام شده است!
اینها همیشه همه ی گناهان را به عهده ی #لقمهحرام می گذارند!
بله این حرف درست است ؛امادرصورتی غذا اثرظلمانی دارد که علم داشته باشی حرام است!
مساله ی مهم این است که هرگناهی اثرظلمانی دارد؛ بعضی ها که ازلقمه ی حرام می نالند، گناهانی میکنندکه پدرلقمه ی حرام است! مثلا میبینی نماز میخواند ، روزه میگیرد ، اما ب
بر خلاف تصور عمومی، در خصوص افزایش دیه در ماه های حرام، که به تغلیظ دیه معروف است، سه مطلب مهم وجود دارد. 1- این افزایش فقط در خصوص دیه قتل است و ارتباطی به دیه اعضا ندارد. 2- در ماه های حرام، یک سوم مبلغ دیه کامل، به میزان دیه، افزوده می شود؛ یعنی دیه ماه حرام، دو برابر نیست. 3- این افزایش دیه به شرطی اتفاق می افتد، که هم جنایت و هم فوت، در ماه حرام واقع شود.
روزی یکی از دوستان بهلول گفت: ای بهلول! من اگر انگور بخورم، آیا حرام است؟ بهلول گفت: نه! پرسید: اگر بعد از خوردن انگور در زیر آفتاب دراز بکشم، آیا حرام است؟ بهلول گفت: نه! پرسید: پس چگونه است که اگر انگور را در خمره ای بگذاریم و آن را زیر نور آفتاب قرار دهیم و بعد از مدتی آن را بنوشیم حرام می شود؟….
ادامه در لینک زیر:
کلیک کنید
منزوی و در خود فروریخته، بیخدا، با چند گوشه و چند آوای مرده خوش. خفته، سخت خفته، از خود بیخبر، از جهان بیخبر، در چنین انزوای سخت، مدّعی، بیهنر، مرده، بیریشه. نه چنین بیش از این نمیتوان مرده بود. بیش از این چنین نفسکشیدنی حرام است.
چنین مردگی حرام است. چنین بیموسیقی زیستن، چنین پست، چنین زرپرست، چنین به دلّالی و حراج و تاراج زیستن. چنین حقارت حرام است، ای خر! حرام را تو خود میگویی، من از تو به تو میگویم. این چنین بی شرافت زیست
✅ مال حرام توشه آتش جهنم
♥️جهنم و عذابهای جهنم تجسم و نتیجه اعمال ما در دنیا هستند نه اینکه جریمه و تنبیهی از طرف خدا! بهعبارتدیگر هر چه در دنیا کشت میشود در آخرت درو میگردد. حضرت محمد (صلیالله علیه و آله) درباره مال حرام فرمودند: کسی که مالی را از راه غیر حلال به دست آورد، آن مال توشه و مرکب او به طرف آتش جهنم خواهد بود.۱ در روایت دیگری حضرت فرمودند: ♥️خداوند متعال فرمود: کسی که برایش مهم نباشد که دینار و درهم (پول) را از چه راهی
دانلود آهنگ گجلریم حرام حرام اونا دین گلسین از تورال داوودلو + متن اهنگ
Download Mp3 Music Tural Davutlu – Gecelerim Haram ona deyin gelsin
دانلود اهنگ ترکی اذری گجلریم حرام حرام با صدای تورال داودلو با لینک مستقیم و کیفیت ۳۲۰ و ۱۲۸ از تهران دانلود
متن آهنگ گجلریم حرام حرام حرام تورال داوودلو
گجلریم حرام حرام حرام اونا دین گلسین
Gecelerim Haram ona deyin gelsin
نفس آلا بیلمیر داریخر آدام اونا دین گلسین
بلکه ده منن جانمی آلماغ ایستیر او
راضیم آلسین آلسین تمام اما دین گلسین
بسم الله الرحمن الرحیم
یافارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
بطور کلی خدمت دوستان عزیزم عرض میکنم
طبق مذهب مترقی شیعه هر گفتار و پندار و کرداری که برای جسم و جان زیان داشته باشد حرام و ممنوع است باعث فاصله گرفتن انسان از خداوند میشود....
به عنوان نمونه دکتر تشخیص داده حرف زدن برای شما زیان دارد
گفتار شما حرام و ممنوع است...
واین حکم در شیعه بر هر حکمی ارحج است و احکام دیگر در ذیل این حکم تفسیر و تأویل میشوند
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر
حبّابهالولبیهمیگوید:ماهیجری(یاجریث،شبیهمارماهیاستوفلس_پولک_ندارد،)
خریدهبودم،برایبرادرمبخاطرمرضیکهدرپشتاوبود،حضرتعلیعلیهالسلاممرا
دیدوفرمودند:یاحبّابهاناللهلمیجعلالشفاءفیماحرّم.یعنی،خدادرچیزحرامشفاء
قرارندادهاست.ومنماهیراانداختموگفتم،استغفرالله.
اگر مردی به همسرش نسبت #زنا دهد نه تنها برای همیشه به هم #حرام میشوند، بلکه از یکدیگر #ارث هم نمی برند.نسبت دادن #جرم مذکور که به آن لعان میگویند با قسم های ویژه ای در نزد قاضی محقق میشود و پس از انجام این مراسم است که زن به مرد حرام ابدی و مانع ارث بردن از یکدیگر میشود.
رسولخدا ص فرمود مومن را بشما معرفی نکنم مومن کسی است که مومنین اورا بر جان ومال خود امین دانند مسلمان را برای شما معرفی نکنم او کسی است که مسلمانهااز زبان ودستش سالم باشد و مهاجر کسی است که بدیهارا کنار گذارد و حرام خدا را ترک کند و بر مومن حرام است که
نسبت بمومن ستم کند یا اورا واگذارد یا پشت سرش بد گویی بد گویی کند یا اورا از خود براند
برخی زمانها آداب مخصوص به خود دارند. در روزهای اول فروردین و آغاز سال جدید ما ایرانی ها به صله رحم و دید و بازدید میپردازیم.
رمضان به عنوان ماه خدا نیز آدابی دارد. به فرموده پیامبر صلی الله علیه و آله برخی از آداب این ماه عبارتند از:
۱. یاد تشنگی و گرسنگی قیامت
۲ صدقه دادن
۳. احترام به بزرگتر
۴. مهربانی با کوچکتر
۵. صله رحم
۶. حفظ زبان ازگناه
۷. نگاه حرام نکردن
۸.نشنیدن صدا و سخن حرام
۹ ترحم بر ایتام
۱۰. توبه
۱۱. دعا
اگر مردی به همسرش نسبت زنا دهد نه تنها برای همیشه به هم حرام میشوند، بلکه از یکدیگر ارث هم نمی برند.
نسبت دادن جرم مذکور که به آن لعان میگویند با قسم های ویژه ای در نزد قاضی محقق میشود و پس از انجام این مراسم است که زن به مرد حرام ابدی و مانع ارث بردن از یکدیگر میشود.
بالاخره اون روی زندگی هم دیدم این هفته و اندکی اوضاع کیف پولم رو به بهبودی رفت.
طفلی کیف پولم دوماه بود بغض داشت!
شبا خوابش نمیبرد ، نگاش که میکردم حس میکردم داره بهم میگه " یه حالی دارم این روزا شاید مردم حواسم نیست"!!
بخاطر سلامتیش باالکل ضدعفونیش که میکردم میگفت
من آن نیم که حلال از حرام نشناسم ، شراب با تو حلالست وآب بی تو حرام.
مخاطب حرفای عاشقانه اش ریال بود!
بچم دلش پول میخواست، رفاه ، امنیت مالی
ادامه مطلب
یکی از تصورات اشتباهی که که در مورد دیه بین افکار عمومی رایج است این است که اگر جرمی در ماه های حرام واقع شود نرخ دیه مربوط به آن دو برابر خواهد بود.
این در حالی است که دیه در این ماه ها فقط یک سوم بیشتر از ماه های دیگر است نه به اندازه نصف آن.
چهار ماه از ماه های قمری حرام است؛رجب، ذی القعده، ذی الحجه و محرم
پاسخ:۱-فلسفه وجودى ماههاى حرام :فلسفه وجودى ماههاى حرام از سوى خدا و به خاطر دست کشیدن از قتل و خون ریزى وجدال است، تا دامنه ی آرامش و امنیّت فراگیر شود و آدمیان در این مدّت با آسایش خاطر بتوانند در سایه عبادت و بندگى خدا سعادت خویش را تأمین نمایند.انسانى که مدتى نسبتاً طولانى سختى ها و گرفتارى هاى جنگ را پشت سر گذاشته، با خاموش شدن صداى چکاچک شمشیرها در ماههاى حرام فرصت پیدا مى کند به گذشته خود بیندیشد.اى بسا ترک جنگ دراین مدت عاملى براى برقر
رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلم)
✨حَلَالٌ بَیِّنٌ وَ حَرَامٌ بَیِّنٌ وَ شُبُهَاتٌ بَیْنَ ذَلِکَ فَمَنْ تَرَکَ الشُّبُهَاتِ نَجَا مِنَ الْمُحَرَّمَاتِ وَ مَنْ أَخَذَ بِالشُّبُهَاتِ ارْتَکَبَ الْمُحَرَّمَاتِ وَ هَلَکَ مِنْ حَیْثُ لَا یَعْلَمُ.✨
حلال روشن است و حرام هم مشخص، شبهات بین حلال و حرام است، هر که از شبهات پرهیز کند از محرمات سالم میماند و هر که مرتکب شبهات شود داخل در محرمات شود و از راهی که نمیداند هلاک گردد.
الک
خیلی از مردم تصور میکنند که فقط مردها چشمچران هستند و چشمچرانی مردها حرام است درحالیکه طبق نص قرآن هم زنان و هم مردان باید چشمان خود را از نگاه حرام فروببندند.[1] پیامبر خدا صلیالله علیه و آله درباره زنان چشمچران میفرمایند: «خشم خداوند سخت است بر زن شوهرداری که چشم خود را از غیر […]
نوشته چشمچرانی زنان اولین بار در گناه شناسی. پدیدار شد.
روزی فردی را در میدان بزرگ شهر شلاق میزدند که لقمان امد و از مامور حاکم پرسید که چرا این مرد بیچاره را شلاق میزنید؟
گفت: شراب خورده است.
لقمان:خوب که چه؟
مامور::حرام است.
لقمان:چرا حرام است؟
مامور:چون برای سلامتی مضر است.
لقمان:خدا را شکر که شلاق برای سلامتی ضرر ندارد.
تمام
در اسلام عمل نکردن به واجبات و نپیمودن راه تکامل هم حرام است. در اسلام راکد گذاشتن استعدادهای خود حتی در آنجائی که فقط به شخص خود او مربوط میشود و به اجتماع ربط پیدا نمیکند، ممنوع و حرام است. خودکشی، خودزنی و خودآزار رسانی هم ممنوع و حرام است. بنابراین یک انسان نمیتواند بگوید من اختیار خودم را دارم و به اختیار خودم میخواهم آزادی خودم را سلب کنم یا خودم را در اختیار دیگران قرار بدهم یا فلان تحمیل و زور را تحمل کنم یا روح خودم و دل خودم را
❓سؤال: آیا مسافرت در ایام کرونایی حرام است؟
✅ جواب:
▫️این مسأله تابع قوانین است. اگر قانون منع مسافرت به جای خاصی کرده است، رعایت قانون الزامی و واجب است.
▫️اگر کسی تخلف از قانون کند و مسافرت نماید، در صورتی که سفر او اضطراری و ضروری نباشد، معصیت کرده و نماز را باید تمام بخواند.
بسم الله الرحمن الرحیم
و با شکم هایی که از مال حرام انباشته کرده باشند هیچگاه صدای بال ملائک را از خیمه حسین علیه السلام نمیشنوند
صم بکم عمی فهم لایعقلون
+ سلبریتی های معاویه، نقش هاشون رو خوب بازی می کردند.
+در کربلا همین بساط بود که: بزرگ و کوچک سر جنگ با حسین علیه السلام داشتند....
+هتاکی بعضی ها تازگی نداره...
+ نور خدا خاموش شدنی نیست...
ماه مُحَرّم یا محرمالحرام نخستین ماه تقویم اسلامی (هجری قمری) و به اعتقاد مسلمانان از جملهٔ ماههای حرام است. نام این ماه پیش از اسلام در دوران جاهلیت مؤتمر (در عربی: مُؤْتَمِر یا المُؤْتَمِر) بودهاست و در زمان جاهلیت محرم (در عربی :المُحَرَّم) نامی بوده که به ماه صفرگفته میشد. محرم نخستین ماه از ماههای دوازدهگانه قمری و یکی از ماههای حرام است که در دوران جاهلیت و نیز در اسلام، جنگ در آن تحریم شده بود.
شب و روز اول محرم به عنو
گروه تحقیقاتی و پژوهشی مدافعان حق ، با ایجاد نظر سنجی ، قصد دارد که مطالبی در رابطه با حرام بودن آواز زن جمع آوری کند . لطفا در این پروژه ما را یاری کنید . با تشکر ! ((گروه تحقیقاتی ، پژوهشی و اطلاعاتی مدافعان حق ))
چرا صدای زن در آواز خواندن ، حرام است ؟
( می توانید از دیدگاه های علمی ،اجتماعی ، اسلام و قرآن ، سیاست و همچنین فلسفه بررسی کنید)
(توجه : این سوال چالشی بوده و در واقع قوانین بشرگرایان و آزادی گرایان غیراسلامی را نقض میکند)
نهی از اعتماد بیجا حتی به نزدیکترین افراد
ثقة الاسلام کلینی و ابن شعبه حرانی رضوان الله علیهما روایت کردهاند:
محمد بن یحیى، عن أحمد بن محمد، عن علی بن إسماعیل، عن عبد الله بن واصل، عن عبد الله بن سنان قال: قال أبو عبد الله علیه السلام: لا تثق بأخیك كل الثقة فإن صرعة الاسترسال لن تستقال.
امام صادق علیه السلام فرمودند: حتی به برادرت اعتماد كامل و تمام (بدون ملاحضه) مكن؛ زیرا زمین خوردن ناشی از اطمینان كردن، قابل جبران نیست.
الکافی، تالیف ثقة
برای اولین بار قرار بود حسن فتحی سریالی درباره زندگی شمس و مولانا بسازه که حضرات فتوا دادن چون ممکن فرقه صوفیه تبلیغ بشه حرامه!!!چند سوال برام پیش امد: چطور در مورد معاملات شبهه دار و اختلاسها و ...فتوایی وجود نداره و اگه داره چرا هیچ اهمیتی داده نمیشه؟اساسا در هر مسئله ای استفتا لازمه؟مگر ما ادعا نداریم که بهترین و کامل ترین دین رو داریمپس چرا باید از شنیدن صدای متفاوت انقدر وحشت کنیم؟
ادامه مطلب
اولین اثر خوردن مال حرام این است که عبادت با چنین مالی مورد پذیرش خدای متعال قرار نمی گیرد.
قال رسول اللَّه صلی الله علیه و آله:
«الْعِبادَةُ مَعَ اکل الْحَرامِ کالْبَناءِ عَلَی الرَّمْلِ (الماءِ)»[1]
عبادت با مال حرام همانند ساختن چیزی بر شنزار است( بر آب است).
در برخی روایات به قبول نشدن عباداتی خاص تصریح شده است.
ادامه مطلب
شهر سوال ـ رقص مرد بنا بر احتیاط واجب حرام است و رقص زن براى زنان اگر
عنوان لهو بر آن صدق کند مثل اینکه جلسه زنانه تبدیل به مجلس رقص شود،
محل اشکال است و احتیاط واجب در ترک آن است؛ در غیر اینصورت هم اگر
بهگونه اى باشد که باعث تحریک شهوت شده و یا مفسده اى بر آن مترتب شود و
یا همراه با فعل حرام (مانند موسیقى و آواز حرام) باشد یا مرد نامحرمى
حضور داشته باشد، حرام است؛ و در حکم فوق تفاوتى بین مجلس عروسى و غیر آن
نیست و شرکت در مجالس رقص
پاسخ:
اگر مجسمه انسانِ عریان به گونهای باشد که معمولاً محرّک شهوت است، نگاه عمدی به آن - بنابر احتیاط - جایز نیست.
پاسخ دفاتر مراجع عظام تقلید نسبت به این سؤال، چنین است:[1]
حضرت آیت الله العظمی خامنهای (مد ظله العالی):
اگر مستلزم مفسده و ریبه باشد، جایز نیست.
حضرت آیت الله العظمی سیستانی (مد ظله العالی):
با شهوت جایز نیست، بلکه بدون شهوت بنابر احتیاط واجب جایز نمیباشد.
حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی (مد ظله العالی):
اگر نوعاً محرّک باش
✅نکته طلایی شانزدهم: تأثیر غذاى حرام در کودک
⬅️یکى از امورى که در تربیت فرزند تأثیر فراوان دارد، تغذیه از حلال و پرهیز از لقمه حرام است.⬅️به همین جهت امام سجاد علیه السلام مىفرماید: حق شکم این است که آن را ظرف حرام قرارش ندهی، چه کم و چه زیاد؛ حتى در حلال آن نیز میانهروى کنى و آن را از حدّ تقویت، به حدّ حقارت و ناجوانمردى مرسانى. (تحف العقول، ص258)⬅️همچنین پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مىفرمایند: عبادت با تصرف حرام، مانند ساختمان س
آنکه خم شود به دستگیری کمتر از خود، آنکه سر به زیر کند، تن به زیر کند، نه به سجدهی ترس و اوهام و عذاب، نه چون بزدلان، که همچو دلیران تن فرو کشد به دستگیری آنکه نمیتواند، بهر او بهشتها سر خم میکنند و آسمانها دامن میشکنند و به رقص در میآیند و آغوش میگشایند.
آنکه عربدهکشی کند، و دامن و پرچم این و آن آتش زند و عوعو و عرعر کند و از دیوارها بالا رود، ادّعا و تظاهر و زاهدی و بوزینگی کند، چنین پست و حقیر و «گریزان» - چنان که دیدید و خواه
این ایمانی که در خواستگار از طرف دین ملاک شمرده شده در چه حدی است؟ برای روشن شدن بحث مثالی میزنم؛
آقایی رو در نظر بگیرید که نماز نمیخوانند ولی روی حلال و حرام خیلی حساس هستند، آیا همین شاخصه حلال و حرام برای با ایمان بودن ایشان کافی نیست یا حتما باید نماز بخوانند ؟
تا به حال از چندین استاد این سوال رو پرسیدم و جواب آنها این بوده که نماز خیلی مهم است کسی که نماز نخواند مورد مناسبی نیست ولی اگر این اهمال در سایر امور دینی اش باشد که به زندگی مشت
از هر طرف، به حال جوانان نگاه کن
پر می شوم ز درد ، ز هر سو بخوانی ام
وقتی به حال و روز خودم، فکر می کنم
دارد حرام می شود اینجا جوانی ام
مدرک، هنر، جوانی و سر زندگی، ولی
این ها ملاک سنجش کشور نبوده است
این حجم اختلاس، برای خدای ما
باور بکن که قابل باور نبوده است
من شرم می کنم ز غمِ مرد، سفره اش
گرچه درست، در گذر راه نفت بود...
اما چنان به فقر، دچار و اسیر بود
روزش دقیق، شکل همان چاه نفت بود
من شرم می کنم ز خجل بودن پدر
چون در وجود خسته ی او نان نمانده ا
از شیخ هادی نجم ابادی پرسیدند :
_کدام موسیقی حرام است ؟!
وی جواب داد :
+آن موسیقی حرام است که از صدای کشیده شدن کفگیر بر ته دیگ پلوی همسایه غنی برخیزد و به گوش اطفال گرسنه همسایه فقیر
برسد.
*****
پ.ن : وقتی احساس میکنی بیش از حد ساده ای و باید عوض شی :)
پ.ن2 :دیالوگ :
_یه غلط کوچیک منو با یه مجازات بزرگ جواب میده :(
+شاید چون میدونه تو قدرت کن فیکون کردن دنیا روداری :)
_شاید :)
( بعضی شوخی ها جدی تر از هر جدی ان )
✅شیخ جعفر کاشف الغطاء هنگامی که به ایران مسافرت نموده بود در جلسهای که یکی از فرماندهان نظامی حضور داشت، ضمن صحبتهای حکیمانهاش گفت: “هرگاه مؤمنی چهل شبانهروز از خوردن هر غذای حرام، خودداری کند، خداوند متعالی او را از خوردن غذای حرام نگه داشته و مصون میدارد".
آن فرمانده، به دلیل بیایمانی و خباثت درونی خود و به منظور بیارزش کردن و نادرست نمایاندن سخن شیخ، فردای آن روز، به یکی از زیردستان خود دستور داد، گوسفندی را به زور، یعنی از
به استناد سایت حقوق کیفری دینا رئیس قوه قضاییه بخشنامه " نرخ دیه کامل در ماههای غیر حرام از ابتدای سال ۱۳۹۹ " را به تمامی مراجع قضایی ابلاغ کرد . با توجه به بررسیهای بعمل آمده قیمت دیه کامله در ماههای غیر حرام از ابتدای سال ۱۳۹۹ ، مبلغ سه میلیارد و سیصد میلیون ریال تعیین میگردد . برای مشاهده ابلاغ بخش نامه نرخ کامل دیه می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید :
www.heyvalaw.com/web/news/view/55/ابلاغ-بخش-نامه-نرخ-کامل-دیه.html
استمنا چیست؟
آیات عظام خامنه ای، صافی، فاضل، تبریزی، بهجت، مکارم، سیستانی و وحید: «استمنا» آن است که انسان با خود یا دیگری کاری کند که از او منی بیرون آید. انجام دادن آن حرام است و در صورت خروج منی، غسل جنابت واجب می شود.(1)
حرمت خودارضایی
آیا خودارضایی در صورتی که به حد خروج منی نرسد، باز هم حرام است؟
آیات عظام خامنه ای، صافی، فاضل، بهجت، مکارم (به جز تبریزی، سیستانی و وحید): آری، حرام است، ولی غسل بر او واجب نمی شود.(2)
تبریزی، سیستانی و وح
بیمه شخص ثالث چیست؟
هرگونه خسارت مالی و جانی وارد شده به اشخاص ثالث در حوادث رانندگی به عهده بیمه شخص ثالث است. بر اساس قانون، خرید بیمه شخص ثالث برای تمام خودروها اجباری است و نداشتن این بیمه عواقب جبران ناپذیری برای دارندگان وسائل نقلیه به همراه خواهد داشت.
در قرارداد بیمه شخص ثالث:
شخص اول صاحب بیمهنامه و مالک خودرو است که به آن شخص بیمهگذار گفته میشود. شخص دوم یا ثانی شرکت ارائهدهنده بیمه شخص ثالث است که بیمهگر خوانده
شهر سوال ـ فتواى فقها و مراجع عظام در مورد موسیقى این است که: موسیقى هاى
مستجهن و مهیج شهوت و مناسب با مجالس لهو و لعب و عیاشى حرام است ، ولى
موسیقى هاى عادى که انسان را از حالت عادى خارج نمى کند اشکالى ندارد.
بخش فلسفه احکام شهر سوال بر بال اندیشه ها
ادامه مطلب
از رسول خدا (صلیاللهَعلیهوآله) نقل شده است:
«الْعِبَادَةُ مَعَ أَکْلِ الْحَرَامِ کَالْبِنَاءِ عَلَى الرَّمْل.»
عدةالداعیونجاحالساعی، ص۱۵۳
«عبادت همراه با خوردن حرام؛ مانند بنا کردنِ (ساختمان) بر ماسهزار است.»
برای دانلود آهنگ کلیک کنید
اولوی علیو گجلریم حرام
دانلود آهنگ ترکی اولوی علیو به نام گجلریم حرام
Ulvi Eliyev – Gecelerim Haram
دانلود آهنگ ترکی اولوی علیو به نام گجلریم حرام
دانلود آهنگ با دو کیفیت ۱۲۸و ۳۲۰
متن آهنگ ترکی اولوی علیو به نام گجلریم حرام
…
.:( دانلود تمامی آهنگ اولوی علیو ):.
…
کانال تلگرامی مدیس موزیک
https://t.me/medismusic
دانلود آهنگ جدید فارسی از سایت مدیس موزیک
…
.:( صفحه اصلی سایت ):.
برای دانلود آهنگ کلیک کنید
امام صادق علیهمالسلام فرمود چیزی از علم از نزد خدای عزوجل خارج نشود جز اینکه بر سولخداصلی الله علیه واله آغاز شود سپس امیرالمومنین علیه السلام رسد و سپس با مامان دیگر یکی پس از دیگری تا امام آخر از امام اول عالم تر نباشد توضیح در اینجا علامه مجلسی ره حدیث از بصاییرالدرجات نقل میکند که حاصلش اینست افزایش علم پیغمبر صلی الله علیه واله و ائمه راجع بدست ور اجرا احکامست چنانچه در حدیث 644 ذکر شد نه آنکه راجع حلال و حرام باشد زیرا ایشان همیشه حل
بسم الله الرحمن الرحیم
طبق نظر اسلام عمری
ضرب و شتم زن برای عقد کردن او بلامانع است ولی صیغه موقت حرام است چرا؟چون عمر بن الخطااب خلیفه دوم زنی را آنقدر کتک زد تا او را راضی به ازدواج کرد.
واین عمل عمر از نظر اسلام عمری جایز و حلال وعقد صحیح است و بی احترامی به زن و شرک نیست
ولی صیغه کردن زن بی احترامی به او و شریک قائل شدن برای خداست
اللهم عجل لولیک فرج
در تعابیر فقهاء، معیاری برای حلیّت گوشت آبزیان بیان شده است. آنها فرمودهاند: آنچه از روایات بدست میآید این است که گوشت حیوانات دریایی خورده نمیشود؛ یعنی خوردن آن حرام است،[1] مگر آن نوع از ماهی که پولک (فلس) داشته باشد[2] و خرچنگ از چنین ویژگی برخوردار نیست.
علاوه بر اینکه؛ برای حرمت گوشت خرچنگ، دلیل خاصّی هم در روایات وجود دارد. امام موسی بن جعفر; میفرمایند: «خوردن جرّی (نوعی ماهی) و لاکپشت و خرچنگ حرام است».[3]
بنابراین خوردن خرچنگ ا
«آگاه باش که در حلالِ اموال حساب است و در حرامش عقاب و در شبهاتش عتاب، پس دنیا را پیش چشمت برابر مرداری قرار بده که به وقت ناچاری و ناگزیری از آن برگیرند... تو هم به کمترینِ کفایتت از دنیا برگیر، که اگر حلال بود، زهد ورزیده ای و اگر حرام بود تو را عتاب و عقابی نیست...»
+ حاء. سین. نون - سید علی شجاعی
متاسفانه استفاده از گردنبند طلا، صلیب یا فروهر و... که به شکل علائم یا نمادهای غیرمسلمانان هستند رواج پیدا کرده که مسلما از نظر شرعی استفاده از آنها حرام استو این عمل هم اکثرا از روی جهالت به موضوع با حکم مسأله است.
عدی بن حاتم طائی نقل میکند که خدمت حضرت رسولالله صلی اله علیه و آله رسیدم درحالیکه در گردنم صلیبی از جنس طلا وجود داشت. حضرت وقتی مرا در این وضعیت دیدند فرمودند: «این بت را کنار بینداز» من همچنین کردم.
عَنْ عَدِیِّ بْنِ حَاتِ
یکی از موانع هدایت انسان، حرام خواری است.
خوردن مال حرام باعث میشود که چشم و گوش انسان نسبت به دیدن و شنیدن حقایق کور و کر شود و قلب او چنان قساوت پیدا کند که حتی هدایت گری های امام معصوم نیز در او اثر نگذارد.
بر پایه برخى از گزارش ها در روز عاشورا هنگامى که امام حسین علیه السلام با کوفیان، اتمام حجّت میکرد و آنها با ایجاد سر و صدا، تلاش مى کردند که از سخنرانى ایشان ممانعت کنند، امام علیه السلام حرامخوارى آنان را عاملی برای نافرمانی و استن
ترک اعتیاد و روش های درمان آن
اگر چه عوارض ثانویه اعتیاد در بین گروهی از معتادین كه به دلیل فقر و تنگدستی امكان تامین هزینه زندگی خود را ندارند ،سبب می شود كه برای خرج اعتیاد خود دست به هر كاری بزنند ، نسبت به سر و وضع و بهداشت فردی بی تفاوت شوند و در یك كلام مشمول تمام صفاتی كه جامعه به معتادان نسبت می دهد باشند اما این عمومیت ندارند و اكثریت معتادان را شامل نمی شود.
رش ، او را به وادی خلاف سوق می دهد. خوشبختانه مدتی است كه در قوانین تجدید نظ
مبطلات روزه یا مفطرات، رفتارها و اعمالی هستند که انجام آنها، روزه را باطل میکند. اجتناب از برخی از این مبطلات واجب و انجام دادن آنها در حال روزه حرام است. بیشتر فقیهان شیعه اجتناب از ۹ مبطل را واجب دانستهاند.
ادامه مطلب
مبطلات روزه یا مفطرات، رفتارها و اعمالی هستند که انجام آنها، روزه را باطل میکند. اجتناب از برخی از این مبطلات واجب و انجام دادن آنها در حال روزه حرام است. بیشتر فقیهان شیعه اجتناب از ۹ مبطل را واجب دانستهاند.
ادامه مطلب
چند نکته برای مسافران نوروزی که قصد سفر خارجی به ویژه ترکیه را دارند:
۱. طبق برخی اخبار، ویروس کرونا به ترکیه هم رسیده و به خاطر از دست ندادن پول توریست های عزیز به ویژه ایرانی ها از اعلام آن خود داری می کنند. نکند با سفر به ترکیه ارز از کشور خارج و کرونا را وارد فرمایید.
۲. آنانکه خیلی به امامزاده های ترکیه اعتقاد دارند و حاجت می گیرند، بدانند خروج ارز از کشور در این شرایط تحریم، ضربه به اقتصاد نظام و امری مذموم است و از نظر بعضی بزرگان حرام؛ پس
جادوگری که روی درخت انجیر زندگی می کرد به لستر گفت آرزو کن تا برآورده کنم. لستر با زرندگی آرزو کرد دو آرزوی دیگر داشته باشد بعد با هر کدام از ان دو آرزو آرزو کرد 3 آرزوی دیگر داشته باشد آرزوهایش شد 6 آرزو . با هر کدام از ان شش ارزو سه آرزوی دیگر خواست و از ان آرزویش برای داشتن آرزوی دیگر استفاده کرد تا وقتی که تعداد آرزوهایش به 5 میلیارد و 7 میلیون و 18 هزار و 34 آرزو ! بعد آرزوهایش را پهنکرد روی زمین و مشغول شد . کف می زد ، می رقصید جست و خیز می کر
ﺷﻬﺪ ﻋﻠﺭﺿﺎ ﻣﻈﻔﺮ ﺻﻔﺎﺕ
ﺑﺎ ﺑﻪﻫﺎ ﻓﺎﻣﻞ، ﻨﺎﺭ ﻧﻬﺮ ﺁﺏ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺑﺎﺯ ﺑﻮﺩ ﻪ ﺳﺐ ﻗﺮﻣﺰ ﻭ ﺩﺭﺷﺖ ﺍﺯ ﺁﺏ ﺭﺩ ﺷﺪ. ﺑﻪﻫﺎ ﺳﻴﺐ ﺭﺍ ﺮﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﺗﻘﺴﻤﺶ ﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺧﻮﺭﺩﻧﺪ؛ ﺍﻣﺎ ﻋﻠﺭﺿﺎ ﻧﺨﻮﺭﺩ. ﻔﺖ: ﻣﻦ ﻧﻤﺧﻮﺭﻡ. ﺷﺎﺪ ﺻﺎﺣﺒﺶ ﺭﺍﺿ ﻧﺒﺎﺷﺪ. ﺑﻪﻫﺎ ﻧﻔﻬﻤﺪﻧﺪ ﻔﺖ! ﻭﻟ ﺪﺭ ﺍﺯ ﺧﻮﺵﺣﺎﻟ ﺑﺎﻝ ﺩﺭﺁﻭﺭﺩ؛ ﻭﻗﺘ ﺩﺪ ﺴﺮ ﻮﺶ ﺍﻦﻗﺪﺭ ﺣﻼﻝ ﻭ ﺣﺮﺍﻡ ﺳﺮﺵ ﻣﺷﻮﺩ!
«ﻓﺮ ﺑﺮ ﺧﺪﺍ»، ﺹ70
جادوگری که روی درخت انجیر زندگی می کرد به لستر گفت آرزو کن تا برآورده کنم. لستر با زرندگی آرزو کرد دو آرزوی دیگر داشته باشد بعد با هر کدام از ان دو آرزو آرزو کرد 3 آرزوی دیگر داشته باشد آرزوهایش شد 6 آرزو . با هر کدام از ان شش ارزو سه آرزوی دیگر خواست و از ان آرزویش برای داشتن آرزوی دیگر استفاده کرد تا وقتی که تعداد آرزوهایش به 5 میلیارد و 7 میلیون و 18 هزار و 34 آرزو ! بعد آرزوهایش را پهنکرد روی زمین و مشغول شد . کف می زد ، می رقصید جست و خیز می کر
شخص آشنای نزدیکی تقریبا دو سال پیش حدود 30 ملیون تومن توی یونیک فاینانس سرمایه گذاری کرد. همون موقع من هم از این کارش خبردار شدم و زیر و بالای یونیک فاینانس رو در آوردم.
چند وقت بعد توی یک تماس یک ساعت و نیمه، کل ماجرای یونیک فاینانس رو برای من از صفر تا صد توضیح داد که البته اکثرش رو می دونستم. مقصودش این بود که بیا و تو هم توی یونیک فاینانس سرمایه گذاری کن و بشو زیرشاخه من. خودِ شخص طی این دو سال حدود 500 میلیون تومن سود کرده است.
یک نکته برام خ
عَنِ الرِّضَا عَنْ آبَائِهِ عَنْ عَلِیٍّ قَالَ: «سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ یَقُولُ: سُمِّیَتْ فَاطِمَةَ لِأَنَّ اللَّهَ فَطَمَهَا وَ ذُرِّیَّتَهَا مِنَ النَّارِ مَنْ لَقِیَ اللَّهَ مِنْهُمْ بِالتَّوْحِیدِ وَ الْإِیمَانِ بِمَا جِئْتُ بِهِ».(۱)
ترجمه:
امام رضا(علیه السلام) از اجداد طاهرینشان از امیر مؤمنان(علیه السلام) روایت فرموده که از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) شنیدم که مىفرمود: دخترم، «فاطمه» نامیده شد زیرا خداوند تعالى او و
✅نکته طلایی سوم: والدین و سعادت و شقاوت کودک
⬅️از نظر اسلام گر چه پدر و مادر هر دو در سعادت و شقاوت فرزند نقش دارند و لکن نقش مادر در فرزند بیشتر می باشد. از این رو پیامبر اکرم فرمودند: بپرهیزید از خضراء دمن. پرسیدند مقصود از خضراء دمن چیست؟ فرمودند: زن زیبایى که در خاندان بد و پلید رشد کرده باشد. «ایاکم و خضراء الدمن. قیل یا رسول الله و ما خضراء الدمن؟ قال المرأه الحسناء فى منبت السوء.» (الکافی، ج5، ص332)همچنین متقابلًا انسان نباید دخترش را به
آیا الکل نجس است ؟ چرا با چیز نجس حرم اهل بیت ، معابر ، عابر بانک ها و ... را ضدعفونی می کنید ؟
مقام معظم رهبری :
الکلی که نمی دانید از مشروبات مست کننده است و آن با آب مخلوط می شود پاک است و نماز خواندن با آن الکل اشکال ندارد. اما اگر بدانید که از مشروبات مست کننده است حرام است.آیت الله سیستانی : مساله 125 رساله ایشانشراب نجس است و الکل چه مست کننده و چه غیر مست کننده پاک است.الکل چه صنعتی و چه طبی تمام آن پاک است.آیت الله وحید : الکلی که مثلا از خرما
نان حلال خیلی خیلی خوب است.من نان حلال را خیلی دوست دارم. ما باید همیشه دنبال نان حلال باشیم، مثل آقا تقی. آقاتقی یک ماستبندی دارد.او همیشه پولِ آبِ مغازه را سر وقت میدهد تا آبی که در شیرها میریزد، حلال باشد. آقا تقی میگوید: آدم باید یک لقمه نان حلال به زن و بچهاش بدهد تا فردا که سرش را گذاشت روی زمین و عمرش تمام شد، پشت سرش بد و بیراه نباشد .
دایی من هم کارمند یک شرکت است. او میگوید: تا مطمئن نشوم که ارباب رجوع از ته دل راضی شده، از ا
برام نوشت: نگو «یا علی»، صدا زدن غیر خدا کفر و شرک است!!
نوشتم: از این به بعد، تو هم همسر و فرزندانت را صدا نزن که دچار شرک نشوی!!!
برام نوشت: از غیر خدا کمک نخواه؛ نگو یا علی ع و یا زهرا س !!! زیرا کفر است و شرک!!!
نوشتم: اگر ماشینت خراب شد از امداد خودرو کمک نگیر که مبادا دچار کفر و شرک شوی!!!
برام نوشت: سلام نده به امام حسین ع؛ سلام دادن به افراد مرده شرک است!!!
نوشتم: پس خداوند خودش اولین بنای شرک را گذاشته که در قرآن به پیامبرانی که از دنیا رفته اند
#برشی_از_یک_کتاب
#تاریخ_اسلام
سقیفه گردهمایی است که بر پایه ی مخالفت با نص(1) است؛ چرا که اگر دستور پیامبر صلّی اللّه علیه و آله مبنی بر آماده سازی سپاه أسامه(2) اطاعت می شد، هیچ گاه فرصتی برای آنها(برگزارکنندگان) جهت برپایی چنین نشست هایی پیش نمی آمد. و هنگامی که پیامبر صلّی اللّه علیه و آله می فرمایند:« لعنت خدا بر هر آن کس که از سپاه اسامه باز بماند» [این کلام] بدین معنا است که سقیفه بر لعنت پایه گذاری شده است و اگر بخواهیم به روش فقهی بیان کنیم؛
سلامت و سبک زندگی/20
ایجاد آلودگی صوتی با هر محتوایی مذموم است.
به مناسبت ماه محرم
اگر در خیابان های شهر رفت و آمدی داشته باشید به احتمال زیاد با خودروهایی که سیستم صوتی خود را بیش از حد معمول بلند می کنند، برخورد کرده اید؛ صاحبان این خودروها معمولاً هزینه های بسیاری را هم بابت خرید باندهای به خصوصی به منظور تقویت پخش صوت می پردازند.
بالا بردن بیش از حد صوت در خودرو یک نوع ناهنجاری رفتاری محسوب می شود که علاوه بر کاهش دقت راننده، موجب حواس پرت
الإمام الرّضا «ع»: إنّ اللَّه- تبارک و تعالى- لم یبح أکلا و لا شربا، إلّا ما فیه المنفعة و الصّلاح، و لم یحرّم إلّا ما فیه الضّرر و التّلف و الفساد، فکلّ نافع مقوّ للجسم، فیه قوّة للبدن، فهو حلال … «2»
امام رضا «ع»: خداوند تبارک و تعالی هیچ خوردنى و آشامیدنى را مباح قرار نداده است مگر اینکه منفعت و صلاحى در آن باشد، و هیچ چیز را حرام نفرموده است مگر اینکه در آن زیان و تلف و فسادى باشد، پس هر چیز سودمندى که به تن قوّت دهد، و بر نیروى بدن بیفزاید،
حراماید که عشق هست و از آن بهره نمیبرید. خراباید که عشق هست و قدرش نمیدانید و به کارهای پست و کوچک خویش خوشاید و خدمت عشق نمیکنید و بر تاج سر نمیگذاریدش. حراماید و خراباید و کوچکاید و عظمت و راستی و شکوه نمیبینید. شما با مردگان خوشاید و زندگان را نمیبینید، چرا که تنها زنده زنده دریابد. شما با سایهها خوشاید و با آواهای غم و شادیهای دروغین.
خراباید که به آبادانی نمیکوشید و عرق روح نمیریزید و از وفور روح در خراب
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
سلام دوستان بعد از یه مدت خیلی طولانی غیبت دوباره خدا قسمت کرد و دارم مینویسم!
اخیرا به دلایلی مجبور شدم تحقیقات گستردهای درباره نتورک مارکتینگ داشته باشم، از اونجایی که حلال بودن یک کار برای من خیلی مهم هست، برای همین خیلی حساس شدم در این زمینه، توی اینترنت که بگردید جواب های ضدونقیض خیلی زیادی میبینید، اکثر فقها به دلیل اکل مال به باطل (فارسیش میشه همون مفت خوری خودمون!) می
احکام نبش قبر
نبش قبر از دیدگاه اسلام فعلی حرام است
نبش قبر
از دیدگاه همه مذاهب اسلامی حتی در وهابیت حرام است، زیرا شکافتن و نبش قبر
که موجب نمایان شدن جسد متلاشی شده میت میشود، اهانت و هتک حرمت به وی
تلقی شده حتی در صورت وجود برخی امور لازم و عقلایی، اکثر علما حتیالامکان
بدیل دیگری جایگزین و از این کار پرهیز میکنند ولی موارد استثنائی نیز
برای آن وجود دارد. مراجع عظام تقلید در خصوص چگونگی و جزئیات نبش قبر
دیدگاههای متفاوتی
دعای روز پنجم ماه رمضان
اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُسْتَغْفِرِینَ خدایا در این روز مرا از آمرزش جویان درگاهت قرار ده
وَاجْعَلْنِی فِیهِ مِنْ عِبَادِکَ الصَّالِحِینَ الْقَانِتِینَ و قرار ده مرا در این روز از بندگان شایسته و فرمانبردارت
وَاجْعَلْنِی فِیهِ مِنْ أَوْلِیائِکَ الْمُقَرَّبِینَ و در این روز مرا از دوستان نزدیکت قرار ده،
بِرَأْفَتِکَ یا
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هرگاه فردی ازشما دعا میکند, تقاضاهای بزرگ بنماید زیرا برخداوندهیچ چیزی بزرگ نمی آید.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):هنگام آسایش خودرا به خدا بشناسان تاهنگام گرفتاری وسختی تورا بشناسد.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):درآمدت راپاک کن تا دعایت مستجاب شود , زیرا هرگاه آدمی لقمه حرام به دهان خودببرد تا چهل روز دعایی از او پذیرفته نمی شود.
پیامبر(صلی الله علیه وآله):صلوات فرستادن شما برمن باعث رواشدن حاجت های شما است وخدا را
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
در بی غیرتی اهل سقیفه و بی ناموسی اهل سقیفه همین یک تکه از تاریخ کافی است که به کسی می گویند امیرالمومنین و خلیفه پیامبر که سه روز در مدینه به منظور براندازی حلالزادگی ناموس مسلمانان را حلال همگانی اعلام کرد و در سه روز هزاران نطفه حرام بسته شد
،نسل مسلمانان و صحابه که در مدینه بودند به حرام آغشته شد و کودکان صحابه پدرانشان مشخص نبود و در فرزندانشان تشکیک شد که فرزند پدرش می باشد یا س
اعتزال
درونم گفت یه چیزی بگم؟ گفتم بگو
گفت گوشت
خر مکروه است؟ گفتم بله:|
گفت گوشت خوک(گراز)
حرام است؟ گفتم بله :|
گفت کدام
را مردم بیشتر میخورند؟ گفتم خوک؟
گفت خب پس
بهتر نیست به جای اینکه بگوییم فلان چیز حرام است بگوییم مکروه است؟
گفتم خیر :|
گفت مثلا
بگوییم روزه مستحب است تا مثل اعتکاف از آن استقبال بیشتری بشود.
گفتم پس
دردت این است؟
گفت
اتفاقا ما معتزله بیشتر از شماها درد دین داریم
گفتم: پای
استدلالیان چوبین بود/ پای چوبین سخت بی تمکین بو
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
عمری ها ،بدلیل اینکه افرادی را حاکم و صاحب اختیار خود میدانند که نقل حدیث و روایت از پیامبر رحمت را حرام کرد(عمر بن الخطاب)
قتل صحابه و لعن صحابه پیامبر را واجب کرد(معاویه)
قتل سید جوانان بهشت ، امام حسین علیه الاف السلام را واجب کرد(یزید بن معاویه)
قاتل عمار و دعوت کننده به جهنم می باشد طبق حدیث پیامبر(معاویه و عمروعاص)
باطل هستند و هیچ حقانیتی ندارند
چگونه میشود کسی جانشین پیامبر ر
"اتانول"، "اتیل الکل"یا "الکل میوه" با فرمول شیمیایی C2H5OH مولکولی قطبی است که بخاطر تشکیل پیوند هیدروژنی به هر نسبتی در آب حل می شود . این ترکیب در صنعت استفاده های متعددی دارد در انواع مشروبات الکلی و آبجو ، حلال عطر و ادکلن ، در پزشکی جهت ضد عفونی کردن و حتی به عنوان سوخت، در برخی از ماشینها استفاده می شود.
قبل از اسلام، مشروب به عنوان نوشیدنی معمول، سر سفره وجود داشت و به هنگام دعوت حضرت رسول(ص) به اسلام، شرایط حرام کردن آن به یکباره وجود نداش
استفاده از صلیب مسیحیان و نماد فْـرَوَهْـر (fravahr) یا همان نماد فر کیانی و استفاده از نمادهای شیطان پرستی و انواع بت ها یا نمادهای بوداییان حرام و مصداق ترویج کفر و باطل هست، خرید و فروش آنها نیز جایز نیست و باید شکسته شوند.مطابق نظر آیت الله خامنه ایاستفتاء اختصاصی سایت هدانا از دفتر مقام معظم رهبریسوال: خرید و به گردن انداختن صلیب و نماد فروهر چه حکمی دارد؟اگر کسی با این نمادها نمازبخواند آیا نماز باطل است؟پاسخ:اگر از طلا نباشد، نماز صح
گفتم که شکایتی بخوانم * از دست تو پیش پادشا منکاین سخت دلی و سست مهری * جرم از طرف تو بود یا من ؟دیدم که نه شرط مهربانی است * گر بانگ بر آرم از جفا منگر سر برود فدای پایت * دست از تو نمی کنم رها منجز وصل تو ام حرام بادا * حاجت که بخواهم از خدا منگویندم از او نظر بپرهیز * پرهیز ندانم از قضا منهرگز نشنیده ای که یاری * بی یار صبور بود تا من.سعدی
این شعر من را یاد دوسال پیش در چنین روزهایی انداخت و به خود که آمدم صفحه گوشی را خیس از اشک دیدم.
رسد روزی که جسم و جانم در این درد و گریه تمام کنم
شوق و لذت زندگی یک عمر با فکر تو حرام کنم
فقط مانده ام چگونه رنج بی تو و روزهای بی فروغ برق مانند
با حروف و کلمات و جمله های کم طاقت کلام کنم
شعر از #خودم #محسن_رفیعی
اینستاگرام: https://www.instagram.com/mohsen_rafieih/
بسم الله
پیش از اسلام، عرب جنگ در ماه محرم را حرام می دانست و ترک مخاصمه می کرد؛
لذا از آن زمان این ماه بدین اسم نامگذاری شد.(1) و روز اول محرم را اول
سال قمری قرار دادند.(2) در توضیح این که چرا ماه های دیگر که جنگ در آنها
حرام است، محرم نامیده نمی شود می توان گفت: چون ترک جنگ از این ماه شروع
می شد به آن محرم گفتند.
این ماه در مکتب تشیع یادآور نهضت حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) و حماسه جاودان کربلاست. این
ماه، یادآور دلاورمردی های یاران با وفای ا
رسد روزی که جسم و جانم در این درد و گریه تمام کنم
شوق و لذت زندگی یک عمر با فکر تو حرام کنم
فقط مانده ام چگونه رنج بی تو و روزهای بی فروغ برق مانند
با حروف و کلمات و جمله های کم طاقت کلام کنم
#محسن_رفیعی
اینستاگرام: https://www.instagram.com/mohsen_rafieih/
راه رفتن دشمنان امیر المومنین علیه السلام بر روی زمین حرام است (به روایت اهل سنت عمری)
جوینی از علمای بزرگ اهل سنت عمری روایت کرده است:
✍ ٦٤- أنبأنی الشیخ تاج الدین علی بن أنجب أبو طالب الخازن البغدادی بها، عن جدی شیخ الإسلام جمال السنة أبی عبد اللّه محمد بن حمویه بن محمد الجوینی بواسطة واحدة قال: أنبأنی شیخ الشیوخ ضیاء الدین أبو أحمد عبد الوهاب بن علی إجازة، عن شیخ الإسلام إجازة عن الشیخ أبی الحسن علی بن أحمد المدینی إجازة، قال: أنبأنا الشی
یعنی اگر تخته نرد و آهنگ رو از من بگیرن قطع به یقین بیمارستان بستری میشم :/بهش میگم پیشنهاد داو میدم ؟میگه خیلی حرف میزنیا، اصلا من بازی نمیکنم :/
#وی قفل کرده است به آهنگ های کوردی :/
تخته نرد لزوما حرام نیست و چندین تن از مراجع بنا به شروطی این بازی رو جایز اعلام کردند !:)
استفاده از صلیب مسیحیان و نماد فْـرَوَهْـر (fravahr) یا همان نماد فر کیانی و استفاده از نمادهای شیطان پرستی و انواع بت ها یا نمادهای بوداییان حرام و مصداق ترویج کفر و باطل هست، خرید و فروش آنها نیز جایز نیست و باید شکسته شوند.مطابق نظر آیت الله خامنه ایاستفتاء اختصاصی سایت هدانا از دفتر مقام معظم رهبریسوال: خرید و به گردن انداختن صلیب و نماد فروهر چه حکمی دارد؟اگر کسی با این نمادها نمازبخواند آیا نماز باطل است؟پاسخ:اگر از طلا نباشد، نماز
سلام
یه کلاس خوب و سرحال با چند تا از بچه های مهدی یاوران داشتیم و با همدیگه احکام کار کردیم.
این جلسه کارت های کمک آموزشی احکام استفاده کردیم که برای آموزش و توضیح پنج مفهوم واجب ، حرام ، مستحب ، مکروه ، و مباح هست.
روی پنج کارت، این پنج کلمه نوشته شده و برای تدریس از این پنج کارت شروع میکنیم و با نشون دادن هر کارت به بچه ها ازشون می پرسیم که چه کسی میدونه کلمه روی کارت به چه معناست و بعد خودمون معنای کامل رو توضیح میدیم ، به همین ترتیب تا آخرین
واقعا کار روی این مقاله ذهنم رو نسبت به ابعاد فقهی در مسائل متخلق باز کرده، بدون اغراق بعد از شروع این تحقیق سر کلاس های درسی با دقت بیشتر حاضر میشم. هر یار که مطلب درست و حسابی و مرتبط با این بحث پیدا میکنم واقعا به وجد میام. یک حدیثی رو در وسائل الشیعه دیدم که خیلی جای بحث داره؛ حتی مسوول پژوهش هم پیشنهاد داده که ادامه تحقیق رو روی این حدیث از باب درایه و رجال تمرکز کنم. اما حدیث:محمد بن یعقوب، عن علی بن ابراهیم، عن ابیه عن عثمان بن عیسی عن عل
غذای
حلال تاثیر عجیبی روی بچه دارد، چنانچه غذای حرام در شقاوت اولاد تاثیر
عجیبی دارد. درباره حضرت زهرا (س) همه می دانید که هنگامی که بنا شد نور
حضرت زهرا (س) به حضرت خدیجه (س) منتقل شود به حضرت رسول دستور داده شد تا
۴۰ شبانه روز از مردم فاصله بگیرد و در کوه حرا به عبادت بپردازد. خدیجه
کبری هم بدون ارتباط با مردم در خانه عبادت می کرد. چهل شبانه روز که تمام
شد. جبرئیل آمد و فرمود: یا رسول ا…، به خانه برو. پیامبر به خانه بازگشت و
در زد. خدیجه گفت: چه
{وظایف منتظران - شماره 39}
پرداخت خُمس
از وظایف بسیار مهم، ادای حقوق مالی امام زمان است از جمله خمس که از واجبات شرعی و از فروعات اسلام است و باید توجه داشت تصرّف در مالی که خمس آن داده نشده، جایز نیست و حرام است.
امام صادق(ع) میفرمایند: شدیدترین و سخت ترین حالاتی که مردم در روز قیامت در آن به سر می برند، وقتی است که مستحقّین خمس برمی خیزند و می گویند: پروردگارا خمس ما چه شد؟ خمس ما را به ما ندادند.[عوالی اللئالی ج۳ ص۱۲۷]
امام زمان صراحتاً فرمود
حالا در «إجارة نفسه فیه» آن
کار را بهعنوان ظرف و خودش را بهعنوان مظروف حساب کرده و لذا بر مباشرت هم صدق میکند.
مرحوم آقای یزدی سه احتمال داده، آقای خویی هر سه احتمال ایشان را نفی میکنند و
احتمال چهارمی را خودشان میدهند، اما انصافاً بر هر دو صدق میکند. این طور که
آقای خویی معنا کردهاند «له» یعنی تسبیباً و در خود عمل و «فیه» یعنی مقدّمات
عمل. عکسش هم صدق میکند؛ چون عکسش به این
معناست که مثلاً شراب ساختن را در نظر بگیرد. این شراب ساخ
بزرگترین فتنه از بدترین فرقه منتسب به اسلام (اصحاب رای و قیاس)
میرزای نوری رضوان الله علیه مینویسد:
[ ٢١٢٧٤ ] ١٠ ـ أبو الفتوح الكراجكی فی كنز الفوائد : عن رسول الله صلى الله علیه وآله ، قال : « ستفترق أمتی على بضع وسبعین فرقة ، أعظمها فتنة على أمتی ، قوم یقیسون الأمور برأیهم ، فیحرمون الحلال ویحللون الحرام ».
ابو الفتوح کراجکی رضوان الله علیه در کتاب کنز الفوائد روایت کرده است که حضرت پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: «به زودی امت من به هف
ازدواج موقت=زنا؟ بله یا خیر؟ "مسئله این است"دو نفر حالا تحت هر عنوانی (بی إف-جی إف یا یه مرد که رفته سراغ یه زن تنفروش خیابانی) با هم رابطه جنسی برقرار میکنن این رابطه جنسی اسمش زنا هست و حرامدو نفر دیگه میان عینأ همین رابطه جنسی رو انجام میدن با این تفاوت که دو خط عربی خونده میشه و با این دو خط عربی اون حرام خدا حلال میشه اسمش هم از زنا به ازدواج موقت تغییر پیدا میکنهحالا این دو خط عربیه معجزه گر که حرام رو به یکباره تبدیل میکنه به حلال آیا دستور
خرید کتاب
روزکی چند در جهان بودم
بر سرِ خاک باد پیمودم
ساعتی لطف و لحظهای در قهر
جانِ پاکیزه را بیالودم
باخرد را به طبع، کردم هَجو
بیخرد را به طمع بستودم
آتشی برافروختم از دل
و آبِ دیده ازو بیالودم
با هواهای حرص شیطانی
ساعتی شادمان بنغودم
آخرالعمر چون سرآمد کار
رفتم تخم کِشته بدرودم
گوهرم باز شد به گوهر خویش
من از این خستگی بیالودم
کس نداند که من کجا رفتم
خود ندانم که من کجا بودم
دل گرچه درین بادیه بسیار شتافت
یکموی
در قرآن برخی از خوراکیها به عنوان غذای ممنوع و حرام معرفی شده است. البته خوراکی های حرام منحصر به مواردی که در قرآن ذکر شده نیست و موارد دیگری نیز وجود دارد که در کتب فقهی آمده است. اما بدون تردید، آنچه در قرآن کریم حرام دانسته شده، از اهمیت بیشتری برخوردار است. این موارد تحریم شده را میتوان در دو دسته طبقهبندی کرد: ۱. آن مواردی که در اصل حلال بوده و بعداً به خاطر عارضهای حرام اعلام شده است؛ ۲. مواردی که از اصل حرام اعلام شده است.از موارد نخست می
دیشب آنجا بودیم، در تشییع جنازه ی کودکی که تو بودی.
چشمان بسته ی مادرت، صدای کریه خنده ات و سرمای ساکن گورستان؛ خاطراتی که گوشت حرام مغزم را خام، خام می خورند.
چشمانم آماس کرده اند، از شدت اشک هایی که جاری نمی شوند و فریاد ناتوانی بر پرده ی گوشهایم ناخن می کشد؛
کاش آرزو می کردم که طور دیگری می شد.
کلیه صداها و آهنگ هایی که مناسب مجالس لهو و فساد است حرام و غیر آن حلال است و تشخیص آن با مراجعه به اهل عرف خواهد بود. و یادگیری قسم حرام موسیقی به هر غرض و نیتی باشد حرام است ولی قسم دیگر آن اشکالی ندارد.
اظهارات یکی از مسوولان کشور دربارهی موسیقی، واکنش آیتاللهالعظمی مکارم شیرازی را درپی داشت و این مرجع تقلید از این گونه اظهار نظرهای به تعبیر وی غیرمسوولانه، به شدت انتقاد کرد.به گزارش ایسنا، در این راستا نظرات فقهی برخی از مراجع عظام ت
بعضیها عشق را قبول ندارند؛ بعضی عشق را حرام می دانند؛ هرکسی از ظنّ خود تعبیری می کند و حکمی صادر می کند و فتوایی می دهد. براستی حقیقت چیست؟
عشق چیست؟ و اینکه آنرا مجازی و حقیقی می نامند بر چه اساسی است؟
اصلا مگر نه اینکه این عالم همه و همه مجاز است و حقیقت چیز دیگری است؟ پس بهتر است بگوییم در این عالم همه چیز مجازی است و اگر می گویند فضای مجازی، بدان ک مجاز اندر مجاز است و اگر می گویند عشق مجازی، مجاز اندر مجاز است. پس وای بر ما ک همه چیزمان مجازی
«از آیتالله سیستانی استفتا شده که حکم عاشق شدن چیه؟
جواب داده:«امر غیراختیاری، حکم ندارد.»
شاعرانهترین فتوا از صدر اسلام تا حالا:))»
این متن توییتیه که ده یازده روز پیش منتشر شده و تا الان بیشتر از ۱۳ هزارتا لایک خورده (این رقم تو فضای توییتر فارسی یه عدد فوقالعاده بالاست)، جدای اون، کاربری که این توییت رو گذاشته (FarzadNobakht74) کلا نزدیک ۳۷۰ تا دنبالکننده داره و متوسط فیو خوردن توییتهاش حدود بیست سیتاست نهایتا.
برداشت شما از این ا
شهر سوال ـ کارهایی که بر جنب حرام است:
۱- رساندن جایى از بدن به خط قرآن یا به اسم خدا به هر زبان که باشد.( فتوای همه مراجع)
۲-رساندن جایی از بدن به اسامى مبارکه پیامبران و معصومین علیهم السلام
بخش غسل شهر سوال بر بال اندیشه ها
ادامه مطلب
✅ سه چیز برادر را از برادر جدا می کن✅ سه چیز برادر را از برادر جدا می کند
1.زن 2.زر 3.زمین
سه چیز در زندگی یکبار به انسان داده میشود.
1.والدین 2.جوانی 3.شانس
سه چیز دلتنگی می آورند.
1.مرگ والدین 2.مرگ برادر 3.مرگ فرزند
سه چیزدردنیا لذت بخشند.
1.آب 2.اتش 3.آرامش
سه چیز را هرگز نخور.
1.غصه 2.حرام 3.حق
سه چیز باعث سقوط انسان است.
1.غرور 2.دشمنی 3.جهل
سه چیز را باید افزایش داد.
1.دانش 2.دارائی 3.درخت
سه چیز انسان را تباه میکند.
1.حرص 2.حسد 3.حماقت
سه چیز را همیشه بخ
تاکید رسول خدا صلی الله علیه و آله بر خلافت امیر المومنین پس از خود (به روایت اهل تسنن)
ابن ابی عاصم شیبانی از علمای اهل تسنن روایت کرده است:
۱۱۸۸- ثنا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّی، حَدَّثَنَا یَحْیَی بْنُ حَمَّادٍ، عَنْ أَبِی عَوَانَةَ، عَنْ یَحْیَی بْنِ سُلَیْمٍ أَبِی بَلْجٍ، عَنْ عَمْرِو بْنِ مَیْمُونٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وسلم لِعَلِیٍّ: " أَنْتَ مِنِّی بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَی، إِ
محتسب آن مرد را میزد بهزور // مرد گفت ای محتسب کم کن تو شور
زانکه کز نام حرام این جایگاه // مستی آوردی و افگندی ز راه
بودیی تو مستتر از من بسی // لیک آن مستی نمیبیند کسی
در جفای من مرو زین بیش نیز // داد بِستان اندکی از خویش نیز
منطقالطیر ( فریدالدین محمد عطار نیشابوری )
محتسب آن مرد را میزد بهزور // مرد گفت ای محتسب کم کن تو شور
زانکه کز نام حرام این جایگاه // مستی آوردی و افگندی ز راه
بودیی تو مستتر از من بسی // لیک آن مستی نمیبیند کسی
در جفای من مرو زین بیش نیز // داد بِستان اندکی از خویش نیز
منطقالطیر ( فریدالدین محمد عطار نیشابوری )
اگر آب پشت سدها را به روی مردم سیلزده باز
کنید، اگر با شیر آب جنگلتان را آبیاری کنید، اگر با آبروی مردم بازی کنید، کسی
شما را نمیزند، حتی پای تابلو هم صدا نمیزند. اما اگر آب بازی کنید سه چهارم برادران
کرهی زمین بر سرتان میریزند که شما را بزنند. آخر دختر نمیتواند به آب دست بزند
مگر از برای بیعت کردن. به زبان خودشان ترجمه کنی یعنی همجنسان فاطمه نمیتوانند
به مهریه فاطمه دست بزنند. درست مثل سپاه یزید میگویند تا زمانی که دین ما را
حضرت فرمود: هرکس یک کار حرام را ترک بکند، همان وقت پرودگار به قلب او حکمت را القا میکند و چنین کسی زاهد واقعی است. این جوانی که تمام غرائز وجودی او روبه التهاب است و سرکشی میکند، اگر از حرام صرفنظر بکند پروردگار علم حقیقی را به قلب او القا میکند.
آیتالله حقشناس رضوانالله تعالی علیه
برای دیدن تصویر در اندازه اصلی با ذکر صلوات بر روی آن کلیک کنید.
ثواب این طراحی تقدیم به شهید حمید سیاهکالی مرادی...
حضرت فرمود: هرکس یک کار حرام را ترک بکند، همان وقت پرودگار به قلب او حکمت را القا میکند و چنین کسی زاهد واقعی است. این جوانی که تمام غرائز وجودی او روبه التهاب است و سرکشی میکند، اگر از حرام صرفنظر بکند پروردگار علم حقیقی را به قلب او القا میکند.
آیتالله حقشناس رضوانالله تعالی علیه
برای دیدن تصویر در اندازه اصلی با ذکر صلوات بر روی آن کلیک کنید.
ثواب این طراحی تقدیم به شهید حمید سیاهکالی مرادی...
بدبین شدهام خیلی. همه در نظرم از من پایینتر اند. کارهای همه بد اند؛ غلط اند. همه نادرست میگویند جز من. فقط راه و سِلک من درست است. گناه کنم، بغل دستیام درحال همان کار باشد کار او غلط است و کار من به جا. اخلاقیون میگویند عُجب و تکبر داری. طبیبها میگویند از سودای بالا است. فقیه میگوید سوء ظن حرام است و عُجب. سیاسیون حرفم را نمیفهمند؛ که مشکل است.حوصله ندارم.کات.
اسلام جمیع امور مربوط به زندگی بشر و تمامیِ شئون و اعمال انسان را برشمرده؛
آنها را به دو قسم طیبات و خبائث تقسیم و طیبات را حلال و خبائث را حرام نموده است.
و تمام!
+این رو بذارین کنار اَلخَبیثاتُ لِلخَبیثینَ وَ الخَبیثونَ لِلخَبیثاتِ وَ الطَّیِّباتُ لِلطَّیِّبینَ وَ الطَّیِّبونَ لِلطَّیِّبات (نور 26)
+المیزان، جلد هشتم، صفحه 365
بسم الله الرحمن الرحیم
یا فارس الحجاز ادرکنی الساعه العجل
نمیدانم چه بدبختی است که یقه ما را گرفته است
هنگام افطار که میشود برصحابه پیامبر مانند آل پیامبر صلوات میفرستیم برای خوش آمد مولوی عبدالحمید /انسانهای پست و رذلی که ابن ملجم مرادی و عمر و ابابکر و اباسفیان را جزء صحابه میدانند و احترامشان را واجب و اهل بهشت...
بی دلیل نیست که برکت از همه چیز رفته است
و آنچه یافت نمیشود معنویت است و سلامت
همه میدانیم گرانی و بی کاری و طلاق و اعتیاد هر
شهر سوال ـ اما روشن است که جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب بارها تاکید کرده
اند که ایران به دنبال سلاح اتمی نیست و داشتن آن را حرام می داند. رهبر
انقلاب می فرمایند: « جمهوری اسلامی ایران، از لحاظ فکری، نظری و فقهی
داشتن سلاح هستهای را گناه بزرگ میداند»
بخش فلسفه احکام شهر سوال بر بال اندیشه ها
ادامه مطلب
درباره این سایت